Visie, strategie, planning, uitvoering
Visie, strategie, planning en projectuitvoering, horen bij elkaar.
Visie:
Een (nieuwe) visie verheldert voor uzelf waarop u zich moet focussen. Een visie helpt u besluiten te nemen en verklaart aan derden waarom u die besluiten neemt. Daarmee bereikt u dat mensen u gaan steunen en het weerhoudt u ervan zijpaden te bewandelen.
Missie:
Binnen uw visie bepaalt u wat de missie is die u zelf uit wilt voeren: met uw bedrijf, uw afdelingen, binnen uw grondgebied.
Strategie:
Vervolgens moet u bepalen hoe u aan de slag wilt, wie u daarbij nodig heeft, hoe u deze partijen meekrijgt, waar u draagvlak kunt verwerven en wat u anderen te bieden heeft. Daarmee kunt u uw strategie voeren.
Planning:
De strategie werkt u uit in concrete stappen, voegt er een tijdsplanning aan toe, maakt uw doelen SMART.
Uitvoering:
Nu is uitvoering niet moeilijk. Tenminste, wanneer u de financiën, kennis, kunde en menskracht heeft.
Omdat wij kritisch en onafhankelijk zijn, helpen wij u bij al deze stappen. Onze blik helpt om uw ideeën aan te scherpen. Wanneer wij vervolgens een deel van de uitvoering van u overnemen, bespaart u tijd en versnelt u de realisatie van uw plannen.